Beslutsångest

Den här grunden har flera möjligheter och jag känner mig dragen till dem på olika sätt. Vill så gärna gå vidare men hur.  Jag vänder och vrider på den, tänker och känner efter.

Första alternativet är som jag målade den. Klippor, vatten och gult morgon- eller kvällsljus. Det skulle kunna bli en lugn, nästan meditativ, målning.



Om jag vänder den upp och ner känns det faktiskt lite mer spännande. En stjärnhimmel, berg och något gyllene i förgrunden. Kanske åkrar eller en öken. Det här alternativet talar till mig.




Och så finns ju faktiskt beslutet att låta målningen vara som den är. En abstrakt. Åh, dessa beslut! Men att få sitta och fantisera runt ett abstrakt utkast på det här sättet, vrida och vända och se olika möjligheter hör till något av det roligaste i skaparprocessen.

Kommentarer

Populära inlägg