Rosenskäror på företagsutställning

Som alltid den här tiden på året går jag händelserna i förväg då min längtan efter grönska och blommor kommer ut på pappret. Den här målningen är nog ännu mer framåt i tiden då jag tänker mig rosenskäror, en av mina favoritblommor. För en tio år sedan sådde jag dem i trädgården och sedan dess har jag inte behövt så om en enda gång. De självsår sig i överflöd och på sina ställen bildar de nästan som små ängar. Där kan jag sedan slå mig ner i gräset och se hur de svajar mot en blå sommarhimmel. Ljuvigt!

Den här målningen blev till för ett par veckor sedan och hänger nu på min utställning på ett stort företag där massor av människor kan se den varje dag. Det känns roligt att få ställa ut på en arbetsplats där mina målningar kan få sprida färgglädje omkring sig. I detta fall blev det en väldigt vårlig/somrig utställning med många blomstermotiv, nästan som en sommaräng i sig.



Kommentarer

Populära inlägg