Utställning på Galleri Westerlind

Just nu har jag en utställning på Galleri Westerlind i Nyköping. I torsdags var det hängning och det var väldigt spännande att få se alla målningarna tillsammans. Blommor, djur och naturmotiv samsas nu tillsammans och väggarna sprakar av liv, färg och flödigt måleri.

Pelargoner

I lördags hade jag vernissage och galleriet fylldes av glada och intresserade besökare, familj och vänner. Det var en underbart rolig dag! Det är särskilt roligt för mig att ställa ut i Nyköping där jag är född och uppvuxen och jag är verkligen glad och rörd över att så många gamla vänner tog sig tid att komma på vernissaget, titta på mina målningar och prata en stund.

Att ställa ut är som sagt roligt och mycket spännande men också ganska nervöst. Vad ska besökarna tycka? Men i lördags åkte jag hem alldeles överväldigad av all den positiva feedback som jag fick under dagen, det kommer jag att leva länge på. Tack alla ni som var där! Det gläder mig så mycket att mina tavlor uppskattas och kommer till nya hem. Det är ju därför jag målar - för att glädja andra. Och så klart också för att jag själv älskar att måla akvarell och inte kan låta bli.

Utställningen pågår t.o.m. den 29 aug. Varmt välkomna! För mer information gå in på Galleri Westerlinds hemsida.

Kommentarer

Populära inlägg