Vernissage

Tack alla ni som kom till vernissagen i lördags! Det var en fantastisk dag och det är särskilt roligt för mig att ställa ut i Nyköping där jag är född och uppvuxen. Många gamla vänner och bekanta kom förbi och tittade och pratade en stund, några hade jag inte träffat på evigheter och det var så roligt att ses igen.

Det är alltid lika spännande att ställa ut, se målningarna hänga tillsammans på väggarna och få höra vad besökarna tycker. Jag blev väldigt glad över all positiv feedback jag fick, det verkar som om mina färgstarka blommor, djur och landskap är mycket omtyckta. Många målningar hittade nya hem och det är konstigt nog en dubbelbottnad känsla. Jag är överlycklig över att andra tycker om dem och får glädje av dem nu, samtidigt är det inte alltid helt lätt att släppa dem. Jag fäster mig vid dem, vissa blir riktiga favoriter, men jag inser att den här "separationsångesten" ingår för skulle jag inte tycka om mina målningar så skulle jag ju heller inte kunna ställa ut eller sälja dem. Så jag önskar dem lycka till i livet med sina nya ägare och hoppas de ska sprida glädje omkring sig.

Utställningen pågår till den 3 juni. För öppettider se Galleri Fiskhuset hemsida.

Blommig hörna

Skärgårdslandskap

"Skådar natthimlen"
"Hej du!" 

Ett par lugna små landskap


Kommentarer

Populära inlägg