Herrgården

Var och varannan dag promenerar jag förbi en gård med ett stort gult hus. Det ligger väldigt vackert med skogen i ryggen och framför breder åkrarna ut sig. Häromdagen var höstljuset fantastiskt, huset och åkrarna glödde i eftermiddagssolen och den mörka skogskanten stod som kontrast. Det blev min inspiration för en stor målning som täcker ett helt ark på 56x76 cm. Jag brukar inte måla så stort men kände att jag ville sträcka ut ordentligt, ta stora penseldrag. Som vanligt gjorde jag min egen tolkning av verkligheten och här ändrade jag vägens sträckning, la till hagar på vardera sidan om vägen och huset förvandlades till en herrgård. I bakgrunden finns antydan av en sjö.
Det stora formatet gav mersmak och den senaste veckan har jag jobbat på flera större målningar som kommer att visas här i inom kort.

Herrgården. 56x76 cm

Min inspiration

Kommentarer

Populära inlägg