Magiska akvarelleffekter

Det är den här delen i skapandet som är den absolut mest fascinerande: när jag kastar mig ut i akvarellens äventyr, leker med tekniker, låter akvarellen bilda effekter, väntar in och accepterat det som händer på pappret och när något behöver tillföras går in och styr utifrån min känsla för vad som just då känns rätt. Jag släpper taget om det färdiga resultatet, arbetar enbart i nuet och är på en skapande resa mot det oväntade.
Den här målningarna hade jag kunnat lämna som en abstrakt, kanske roterat den eller beskurit. Eller kanske bara lämnat som resultatet av ett roligt experimenterande där jag har fått en massa nya idéer. Det behöver inte alltid bli något varje gång man skapar! Det är kanske det viktigaste av allt - att släppa målet att alltid prestera ett färdigt resultat.








Kommentarer

Populära inlägg