Fler nya färger: Indanthrone Blue och Quinacridone Gold

Ibland blir man riktigt glad! Plötsligt en dag fick jag två tuber färg i present av en vän: Indanthrone Blue och Quinacridone Gold från Daniel Smith. Jag har inte använt färger från Daniel Smith tidigare, brukar använda Winsor & Newton, så detta var extra spännande. Som vanligt experimenterade jag med färgerna för att lära känna dem. Båda är härliga att använda och passar så fint in i min palett av glada, starka färger. I den här experimentmålningen använde jag enbart Indanthrone Blue i blommorna och i bladen har jag blandat med Quinacridone Gold. Indanthrone Blue går från nästan täckande djupblått till dimmig indigo, blommar (gör "nebulosor") fantastiskt och är rolig att använda. I nästa inlägg kommer experimentmålningen med Quinacridone Gold.

Blåblommigt


Kommentarer

  1. Har kikat runt lite "hos dig". Och denna är heeelt fantastisk!! Kanske delvis för att grönt och blått är mina favoritfärger (tillsammans med lila :-) ). Måste absolut skriva upp dessa två tuber på min önskelista! Tack för inspirationen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du tycker om mina riddarsporrar. Färgerna är en upplevelse att måla med och mest intressant är det om man använder mycket vatten. Då händer det verkligen saker på pappret!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg